loading...
amozeshgahfanni
راد بازدید : 48 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

پکیج دیواری همان گونه که از نامش پیداست، دستگاهی است که باید بر روی یکی از دیوارهای ساختمان نصب شود. البته نمونه هایی از پکیج نیز وجود دارند که می توان آنها را بر روی زمین نیز نصب کرد، اما این دستگاه ها نسبت به پکیج دیواری مزایای کمتری دارند.

اموزش نصب پکیج دیواری را با انتخاب بهترین محل نصب پکیج شروع می کنیم.

 

 در اولین نکته باید توجه داشت که دیوار یا محل نصب پکیج دیواری دارای مصالح ساختمانی مستحکمی باشد تا بتواند وزن پکیج دیواری را تحمل نماید.

توجه داشته باشید که پکیج دیواری باید از زمین حداقل یک الی دو متر فاصله داشته باشد. البته باید فاصله آن تا سقف نیز کمتر از نیم متر نباشد.

 

به این نکته توجه داشت که پکیج دیواری نهایتا روزی نیاز به تعمیرات و یا سرویس کاری پیدا می کند، و به همین دلیل باید در محلی نصب شود که امکان تعمیرات و سرویس آن وجود داشته باشد. اگر این دستگاه را در درون کابینت نصب می کنید باید فضای اطراف آن حداقل 15 سانتیمتر خالی باشد تا بتوان امورات تعمیراتی و سرویس کاری را انجام داد.

همچنین باید تا حد امکان این دستگاه را در محلی نصب کرد که نیاز به سیم کشی اضافه برق و همچنین لوله کشی گاز نباشد، و یک دودکش مجزا برای آن وجود داشته باشد.

 

حح

 

نکات هشدار دهنده برای نصب پکیج دیواری

 

توجه داشته باشید که پکیج های دیواری در منازل بالای 60 متر مربع قابلیت نصب دارند و اگر این مورد رعایت نشود به علت تولید گاز مونوکسید کربن تولید شده و خروج احتمالی آن، گاز گرفتگی در کمین ساکنین ساختمان خواهد بود.

 

ساختمان های زیر 60 متر نمی توانند به درستی اکسیژن مورد نیاز پکیج دیواری را تامین کنند، و در نتیجه دستگاه در این ساختمان ها نمی تواند به درستی کار کند. در صورتی که قصد نصب پکیج دیواری در منازل کمتر 60 متر را دارید می توانید پکیج دیواری را در بالکن نصب کنید. یا از از دودکش دوجداره استفاده نمایید. همچنین می توانید از یک مجزای اضافه مانند دریچه هوا برای پکیج استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که پکیج دیواری نباید بالای اجاق گاز نصب شود.

 

از دیگر نکات مهم که برای نصب پکیج دیواری باید به آن دقت داشت مربوط به محل قرار گرفتن کلاهک تعدیل پکیج دیواری است. دقت داشته باشید که این کلاهک می بایست حداقل به میزان 30 سانتی متر با دودکش فاصله داشته باشد.

 

همانطور که اشاره شد انتخاب مکان مناسب برای نصب پکیج دیواری و نصب صحیح آن از موضوعاتی مهمی است که هنگام نصب پکیج می بایست به آن توجه داشت. زیرا نصب اشتباه پکیج دیواری ممکن است خسارت های مالی و جانی بسیاری را به همراه آورد. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که از دانش و مهارت لازم برای نصب پکیج دیواری برخوردار نیستید اقدام به نصب آن نکنید.

 

آموزش پکیج دیواری یکی از دوره های مهمی است که با توجه به رویکرد و استقبال از پکیج های دیواری اهمیت یافته است. یک نصب کننده حرفه ای پکیج دیواری با استفاده از اطلاعات و دانشی که در دوره های آموزشی خود کسب کرده می تواند بهترین جای را برای نصب پکیج در یک ساختمان انتخاب کند.

 

خخ

 

بهترین مرکز آموزش نصب پکیج دیواری

 

آموزش نصب پکیج دیواری دوره ای است که افراد با شرکت در آن می توانند صاحب یک شغل پولساز، حرفه ای و آینده دار شوند. مراکز مختلفی در سراسر کشور دوره آموزش نصب پکیج دیواری را برگزار می کنند که مجتمع فنی برق به عنوان بهترین مرکز آموزشی ایران در این حوزه به شمار می رود.

 

این مجتمع آموزشی علاوه بر دوره آموزش نصب پکیج دیواری، اموزش دوربین مدار بسته، آموزش نصب دزدگیر اماکن و اموزش تعمیرات لپ تاپ چندین دوره دیگر را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می کند. در ادامه به صورت مختصر به معرفی برخی از دوره های این آموزشگاه می پردازیم:

 

غغ

 

آموزش تعمیرات لوازم خانگی دوره ای با درآمد بالا

 

دوره اموزش تعمیرات لوازم خانگی یکی از دوره های پرطرفدار آموزشگاه فنی برق است که به دلیل بازار کار عالی تعمیرات لوازم خانگی از درآمد بالایی نیز برخوردار می باشد. بنابراین در صورتی که به دنبال شغلی پردرآمد با آینده شغلی خوب هستید توصیه می کنیم در دوره های تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فنی برق ثبت نام نمایید.

 

آموزشگاه فنی برق به صورت کاملا عملی و تخصصی و زیر نظر اساتید باتجربه دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی را برگزار کرده و کلیه مهارت های لازم برای تعمیرات برد و مکانیکی انواع لوازم خانگی را به کارآموزان آموزش می دهد. کارآموزان این دوره همانند استادی ماهر می توانند وارد بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شده و از این بازارکار درآمد کسب کنند.

 

یی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های این آموزشگاه به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. جهت مشاوره رایگان با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

 

 
راد بازدید : 34 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

آموزش نصب کولر گازی تخصصی است که می توان آن را به روش های مختلفی فرا گرفت. در حالت کلی می توان این فن را با استفاده از روش های سنتی و یا تجربی و همچنین روش های نوین یا علمی و تجربی فراگرفت.

 

آموزش نصب کولر گازی با روش های سنتی و تجربی زمان بر خواهد بود و معمولا افرادی که با این شیوه صاحب تخصص می شوند همواره چندین گام از بازار روز عقب هستند، و نمی توانند به صورت اصولی کار نصب کولرهای گازی مختلف، و خصوصا مدل های جدید را انجام دهند، زیرا آنها به صورت تجربی این فن را فراگرفته اند و در مورد بسیاری از مسائل تخصصی این حوزه ناآگاه هستند.

 

آموزش نصب کولرگازی با روش تجربی دارای معایبی دیگری نیز می باشد، برای مثال امروزه برای ورود به بازار کار آزاد نیز باید صاحب مدرک مهارت بود و سپس بر اساس آن می توان مجوز فعالیت را از صنوف مربوطه دریافت کرد. همچنین مراکز تعمیراتی حرفه ای و نمایندگی های برندهای مختلف برای استخدام پرسنل خود افرادی را به خدمت می گیرند که در کنار تجربه کافی دارای مدرک کاری باشند .

 

به همین دلیل افرادی که به صورت تجربی این حرفه را فراگرفته اند به دلیل نداشتن مدرک مهارت برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه خواهند شد.

آموزش نصب کولرگازی را می توان با شرکت نمودن در دوره های آموزشی، به صورت اصولی و با استانداردهای روز دنیا فرا گرفت. طی نمودن دوره آموزش نصب کولرگازی در مراکز آموزشی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم.

 

مزایای فرا گرفتن آموزش نصب کولر گازی به صورت علمی و تجربی

 

نصب کولر گازی را می توان به صورت علمی و تجربی و یا همان شرکت در دوره های آموزشی مربوطه فراگرفت. افرادی که قصد دارند نصب کولر گازی را فرا بگیرند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی این مهارت را در زمان کوتاهی و با استانداردهای روز دنیا فرا بگیرند.

 

این افراد در مدت زمان کوتاهی به دلیل عملی و کاربردی بودن آموزش ها کلیه مهارت های لازم برای نصب کولر گازی را فرا گرفته و پس از پایان دوره از طرف مرکز آموزشی خود مدرک مهارت دریافت می کنند، و با استفاده از آن می توانند با کمترین دغدغه به بازار کار آزاد ورود کنند، و یا در استخدام شرکت های تعمیراتی و یا نمایندگی های معتبر در آیند.

 

مجتمع فنون برق، بهترین مرکز آموزش نصب کولر گازی

 

آموزش نصب کولر گازی دوره ای است که مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور آن را برگزار می کنند. یکی از معتبرترین مراکز آموزشی ایران در این حوزه مجتمع فنون برق است. این مرکز آموزشی علاوه بر دوره آموزش نصب کولرگازی، دوره های آموزش برق ساختمان، آموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره های آموزش PLC، آموزش نصب دوربین مداربسته و بسیاری از دیگر دوره های برق و الکترونیک را نیز برگزار می نماید. در ادامه با دیگر دوره های این آموزشگاه آشنا خواهیم شد:

 

حح

 

آموزشگاه فنون برق برای برگزاری دوره های آموزشی خود از بهترین اساتید آموزشی ایران و بروزترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند و به همین دلیل سطح علمی و تجربی دوره های آموزشی این مرکز بالا بوده، و مدرک اعطایی آن از ارزش بالایی برخوردار است که افراد با استفاده از آن می توانند به راحتی به بازار کار ورود کنند.

 

مجتمع آموزشی تا حد امکان بهترین شرایط را برای کارآموزان شهرستانی خود در نظر گرفته است. افرادی که ساکن تهران نیستند می توانند در خوابگاه های تدارک دیده توسط این دانشگاه سکونت داشته و بدون دغدغه در کلاس های آموزشی این آموزشگاه شرکت نمایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی آموزشگاه فنون برق و ثبت نام در آنها به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

راد بازدید : 47 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

تعمیرات بردهای الکترونیکی از مراحل گوناگونی تشکیل شده است که تعمیرکار ماهر برد الکترونیکی می بایست با آن آشنا بوده و آنها را طی نماید. از آنجایی که تعمیر برد الکترونیکی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت حرفه ای می باشد، بنابراین شناخت مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی و طی کردن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مقاله به بررسی مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی می پردازیم.

مراحل تعمیرات برد الکترونیکی

همانطور که می دانید امروزه بردهای الکترونیکی به صورت گسترده در لوازم الکترونیکی مانند قطعات الکترونیکی خودروها، لوازم برقی خانگی، لوازم ارتباطی مثل تلفن همراه، سیستم های امنیتی، سیستم های روشنایی، رایانه ها و غیره استفاده می شوند.

استفاده گسترده از برد الکترونیکی در  ابزار ذکر شده باعث شده است تا تقاضا برای تعمیرات بردهای الکترونیکی افزایش یابد و شغل تعمیرکار بردهای الکترونیکی به یکی از مشاغل فنی پردرآمد تبدیل شود. البته باید گفت تعمیرات برد الکترونیکی امری تخصصی بوده وکسانی که می خواهند به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای به بازار کار ورود کنند لازم است حتما با مراحل تعمیرات برد الکترونیکی آشنا بوده و در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیک شرکت کنند زیرا به صورت تجربی نمی توان از تخصص کافی در این زمینه برخوردار شد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیک دوره ای است که به صورت حرفه ای صفر تا صد تعمیرات برد الکترونیکی و مراحل تعمیرات آن را به صورت کاملا عملی و تخصصی آموزش می دهد. با توجه به اهمیت شناخت مراحل تعمیرات برد در این بخش به صورت مختصر به بررسی این مراحل می پردازیم:

مراحل تعمیرات برد الکترونیکی

مراحل تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیرات بردهای الکترونیکی از مراحل گوناگونی تشکیل شده است پیش از آنکه اقدام به تعمیر برد الکترونیکی کنید می بایست با انواع بردهای الکترونیکی همچنین قطعات به کار برده شده در آن ها آشنا شوید. مراحل کلی تعمیرات بردهای الکترونیکی عبارتند از:

  • آشنایی با انواع بردهای الکترونیکی: بردهای الکترونیکی بر اساس تعداد لایه و جنس فیبر انواع گوناگونی دارند انواع برد الکترونیکی بر اساس تعداد لایه عبارتند از: PCB تک لایه (یک رو)، Pcb دو لایه (دو رو)، Pcb چند لایه و انواع برد الکترونیکی بر اساس جنس فیبر عبارتند از: Pcb سخت، Pcb فلکسیبل، Pcb سخت و فلکسیبل
  • آشنایی با قطعات و بردها: تعمیرات برد بدون شناخت از قطعات امری ناممکن خواهد بود. به همین دلیل پس از آشنایی با انواع برد باید با قطعات به کار برده شده در برد مثل dip، smd ، خازن ها، سلف ها، مقاومت ها و دیگر قطعات آشنا شد و سپس با انواع پانچ و جامپرها آشنا شد.
  • جدا کردن کاور قرار گرفته بر روی برد: پس از آشنایی با انواع و قطعات بردهای الکترونیکی در مرحله بعدی می بایست کاوری که بر روی برد قرار گرفته است را جدا کنید.
  • جدا کردن اتصالات برد : در این مرحله می بایست اتصالاتی که بر روی برد قرار گرفته است را جدا کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله به کابل ها و قطعات برد آسیبی وارد نشود.
  • بررسی قطعات برد الکترونیکی: گاهی به دلیل وجود اشیا خارجی مانند چوب، کاغذ، فلز و غیره، خیسی و وجود آب، پوسیده شدن اتصالات سیمی، سیاهی، شکسته بودن، ذوب شدن، متورم شدن، رنگ پریده شدن قطعات، تَرَک ها و مسیرهای شکسته در برد اختلالاتی ایجاد می شود بنابراین بررسی کنید که این قبیل از مشکلات در برد وجود نداشته باشد و در صورت وجود مشکل به وجود آمده را رفع نمایید.
  • تعویض و تعمیر قطعات: در مرحله آخر پس از بررسی و شناسایی قطعات معیوب در صورت امکان به تعمیر قطعه معیوب بپردازید و در صورتی که امکان تعمیر وجود ندارد قطعه ای جدید و سالم را جایگزین آن نمایید.

مراحل تعمیرات برد الکترونیکی

بهترین مرکز آموزش تعمیرات برد الکترونیکی کدام است؟

همانطور که اشاره شد تعمیر بردهای الکترونیکی از مراحل گوناگونی تشکیل شده است و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. بهترین راه برای کسب مهارت های لازم در این حرفه گذراندن دوره های تعمیرات برد الکترونیکی در آموزشگاهی معتبر است. ما آموزشگاه فنون برق را برای گذراندن دوره های تعمیرات برد توصیه می کنیم.

این آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و به صورت کاملا تخصصی و عملی دوره های تعمیرات برد الکترونیکی را برگزار می نماید. کارآموزان در این دوره آموزشی در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید با تجربه و متخصصی کلیه مهارت های لازم برای تعمیرات انواع برد الکترونیکی را فرا می گیرند و خود را برای ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی آماده می کنند.

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره تعمیرات برد دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار کرده و کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید. آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری و کولر گازی، آموزش تعمیرات موبایل، لپ تاپ و تبلت، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش ایسیو خودرو، آموزش پی ال سی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی برخی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی این آموزشگاه است.

در دوره آموزش نصب پکیج این آموزشگاه اساتید متخصص و حرفه ای پکیج که سال ها تجربه در زمینه نصب و تعمیرات پکیج دیواری دارند صفر تا صد طریقه نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن را آموزش می دهند. در دوره آموزش نصب پکیج دیواری کارآموزان به صورت عملی کلیه مراحل لازم برای نصب پکیج دیواری را انجام می دهند، در دوره آموزش تعمیر پکیج نیز کلیه مشکلات پکیج دیواری و طریقه عیب یابی و تعمیرات آن آموزش داده می شود.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد دوره های آموزشی این آموزشگاه، همچنین ثبت نام در آنها می توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید یا با شماره 02166576476 تماس نمایید. در صورت تمایل به مراجعه حضوری نیز به آدرس میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک 2 طبقه اول مراجعه نمایید.

راد بازدید : 42 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

در درون یک برد الکترونیکی قطعات ریز و درشت مختلفی وجود دارد که هر یکی از آنها نقش مهمی در عملکرد صحیح برد الکترونیکی داشته و خراب شدن آنها منجر به عملکرد اشتباه برد الکترونیکی خواهد شد. شناخت قطعات برد الکترونیکی یکی از مهم ترین موضوعات برای عیب یابی و تعمیر صحیح برد می باشد. در این مقاله به صورت تخصصی به معرف این قطعات خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید امروزه لوازم مختلف زندگی بشر از خودروهای سواری گرفته تا لوازم خانگی، وسایل ارتباطی و غیره با تجهیزات الکترونیکی پیوند خورده اند، و الکترونیکی شدن بر بازدهی آنها تاثیرات مثبت شگرفی داشته و علاوه بر این کار کردن آنها را راحت تر کرده است.

قطعات برد الکترونیکی کدام است؟

تمامی لوازم الکترونیکی برای کارکرد مناسب خود به یک سری تجهیزات و قطعات الکترونیکی نیاز دارند که یکی از مهمترین آنها برد الکترونیکی است. برد الکترونیکی یکی از قطعات سخت افزاری است که در دستگاه های الکترونیکی کاربرد ویژه ای دارد. برد الکترونیکی در واقع یک فیبر چاپی است که قطعات الکترونیکی مختلفی بر روی قسمت های مختلف آن نصب می شوند. این قطعه در انواع مختلفی تولید می شود که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انواع برد الکترونیکی بر اساس تعداد لایه: PCB تک لایه (یک رو)، Pcb دو لایه (دو رو)، Pcb چند لایه
  • انواع برد الکترونیکی بر اساس جنس فیبر: Pcb سخت، Pcb فلکسیبل، Pcb سخت و فلکسیبل

آموزش تعمیر برد  دوره جامع و کاملی است که علاقه مندان با شرکت در آن می توانند از تخصص لازم جهت تعمیر انواع بردهای الکترونیکی برخوردار شوند. برای اینکه به تخصص کافی در این زمینه رسید لازم است در مرحله اول با انواع بردهای الکترونیکی آشنا شد و سپس قطعات به کار رفته در آنها را شناخت تا بتوان امورات تعمیراتی آنها را با درک بیشتری فرا گرفت. به همین دلیل ما در ادامه این متن قصد داریم شما را با انواع قطعات بکار رفته در بردهای الکترونیکی آشنا کنیم.

قطعات برد الکترونیکی کدام است؟

آشنایی با انواع قطعات بردهای الکترونیکی

بردهای الکترونیکی از قطعات گوناگونی تشکیل شده اند، به طور کلی قطعات قرار گرفته بر روی بردهای الکترونیکی به دو دسته قطعات فعال یا active و قطعات پسیو یا منفعل تقسیم می شوند.

قطعات فعال قطعاتی هستند که می توانند جریان برق را کنترل کنند. ترانزیستور ، لوله های خلاء و یکسو کننده های تحت کنترل سیلیکون از جمله قطعات فعال در بردهای الکترونیکی هستند.

قطعات پسیو نیز قطعاتی هستند که جریان برق را از طریق سیگنال های الکترونیکی نمی توانند کنترل کنند.  خازن ها، مقاومت ها، القاگر ها و دیودها برخی از قطعات منفعل در بردهای الکترونیکی هستند.

به طور کلی مهمترین قطعات بکار رفته در بردهای الکترونیکی عبارتند از:

  • مقاومت الکتریکی: مقاومت قطعه ای است که در دو نوع ثابت و متغیر تولید می شود. مقاومت یکی از مهمترین قطعات برد الکترونیکی است که برای کاهش جریان و افت ولتاژ به میزان معین استفاده می شود.
  • خازن الکتریکی: این قطعه برای ذخیره بار الکتریکی استفاده می شود. واحد اندازه گیری بار خازن فاراد و برای نشان دادن مقدار خازن از پیشوندهای نانو، میکرو و پیکو استفاده می شود. خازن های قطبی، غیر قطبی، متغیر و قابل تنظیم از جمله انواع این قطعه به شمار می روند.
  • دیودها: این قطعه در مدار وظیفه یک طرفه کردن جریان را بر عهده دارد. همچنین از دیودها برای تبدیل سیگنال AC به سیگنال DC و همچنین تنظیم ولتاژ استفاده می شود. انواع این قطعه عبارتند از: دیود نوری، دیود زنر و دیود حساس به نور.
  • سوئیچ: این قطعه وظیفه قطع، وصل و تغییر جریان در مدار الکترونیکی را بر عهده دارد. معمولا در مدارهای الکترونیکی از مدل مکانیکی آن استفاده می شود. انواع سوئیچ های قابل استفاده در مدارهای الکترونیکی عبارتند از: Push Switch، Push To Break Switch و Single Pole Single Through Switch
  • ترانزیستور: این قطعه برای تقویت یا قطع و وصل سیگنال‌ها به کار می‌رود. برای ساخت این قطعه از مواد نیمه رسانایی مثل سیلیسیم و ژرمانیم ساخته می‌شود. از انواع مختلف این قطعه می توان به ترانزیستور NPN، ترانزیستور PNP و فوتو ترانزیستور اشاره کرد.

قطعات برد الکترونیکی کدام است؟

معرفی دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

همانطور که اشاره شد تعمیرات بردهای الکترونیکی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد. تعمیرکار حرفه ای برد می بایست با انواع بردهای الکترونیکی و قطعات آنها آشنا بوده تا بتواند به بهترین صورت ممکن آنها را عیب یابی و تعمیر نماید. در این مقاله به صورت مختصر به معرفی قطعات برد پرداختیم. در دوره های آموزش تعمیرات برد الکترونیک به صورت تخصصی انواع بردها و قطعات قرار گرفته در آنها معرفی شده و طریقه عیب یابی و تعمیرات آن آموزش داده می شود.

این دوره آموزشی یک دوره مهم و پولساز است که افراد با فراگیری آن می توانند می توانند صاحب یک شغل آینده دار و دائمی شوند چون با پیشرفت تکنولوژی در سطوح مختلف در سالیان آینده شاهد کاربرد گسترده تر این لوازم در زندگی بشر هستیم.

یکی از بهترین مراکز آموزشی ایران که دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک را برگزار می کند مجتمع فنی برق است. این مرکز آموزشی به صورت تخصصی، زیرنظر اساتید با تجربه و متخصص و در کارگاره های مجهز این دوره آموزشی را برگزار می نماید. کارآموزان در این دوره به صورت عملی کلیه مباحث آموزشی را تمرین کرده و آماده ورود به بازار کار می شوند.

علاوه بر این دوره مهم، دوره های آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش پی ال سی، آموزش برق صنعتی، آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ، آموزش تعمیر لوازم خانگی و غیره را نیز برگزار می کند، و سالانه بیش از دو هزار کارآموز از این رشته ها به بازار کار ورود می کنند. مجتمع فنی برق به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر برای برگزاری این دوره از بهترین تجهیزات آموزشی روز استفاده می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت نام در دوره های این آموزشگاه می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین با شماره 02166121029 تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

راد بازدید : 40 یکشنبه 25 خرداد 1399 نظرات (0)

توجه به نکات لازم برای نگهداری از لوازم خانگی و رعایت آنها منجر به افزایش عمر لوازم خانگی خواهد شد. لوازم خانگی ابزاری هستند که می توانند امورات مربوط به منزل از جمله شست و شو، پخت و پز، سرمایش و گرمایش، نظافت و غیره را انجام دهند. لوازم خانگی علاوه بر آسان نمودن امورات خانه نقش موثری در ارتقاء بهداشت و تغذیه عمومی داشته اند. از مهمترین لوازم خانگی می توان به یخچال، اجاق گاز، چرخ گوشت، آبمیوه گیر، جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، خردکن، مخلوط کن، پلوپزهای برقی، سبزی خرد کن و غیره اشاره کرد.

www.dustaan.com - نکات طلایی که جهت نگهداری از لوازم خانگی باید بدانید

 

هر کدام از این وسایل دوره و طول عمر محدودی دارند و پس از مدتی دچار خرابی می شوند. همچنین اگر از این وسایل به صورت اصولی و درست استفاده نشود این دوره و طول عمر کاهش می یابد. به همین دلیل همواره دستورالعمل های خاصی برای استفاده از لوازم خانگی مختلف از سوی کارخانه تولیدی ارائه می شود، که با استفاده از آن می توان بازدهی بهتر و طول عمر مفید بیشتری از این دستگاه ها انتظار داشت.

بنابراین برای اینکه خرابی و استهلاک لوازم خانگی را به تاخیر بیاندازید لازم است راه نگهداری از لوازم خانگی را فرا گرفت. در ادامه به نکات مهم برای نگهداری از چند لوازم خانگی مهم ارائه می شود.

www.dustaan.com - نکات طلایی که جهت نگهداری از لوازم خانگی باید بدانید

چند نکته در نگهداری از یخچال

تعمیرات یخچال یکی از عمده مشکلاتی است که افراد در خانه با آن روبه رو خواهند شد و به دنبال آن با توجه به اهمیت وکاربرد این وسیله به دنبال تعمیرکاری ماهر بوده تا عیب به وجود آمده را شناسایی و تعمیر نماید. بسیاری از مشکلات به وجود آمده به دلیل استفاده نامناسب از یخچال بوده، تجربه نگهداری از لوازم خانگی مختلف نشان داده که می توان با رعایت بعضی امور طول عمر یک یخچال را افزایش داد.

یخچال به عنوان یکی از گرانترین لوازم خانگی به شمار می رود. در ادامه چند نکته مهم برای نگهداری از یخچال ارائه می شود :

⦁ یخچال را در فاصله مناسب از دیوار قرار دهید: در اولین مورد سعی کنید یخچال تا دیوار آشپزخانه شما فاصله ای حداقل سی سانتی متری داشته باشد، تا گرمای تولید شده بتواند به وسیله جریان هوای آزاد پشت یخچال سرد شود.

⦁ لوله های پشت یخچال و موتور آن را تمیز کنید: توصیه می شود حداقل ماهی یک بار لوله های مارپیچ پشت یخچال و قسمت موتور را با جارو برقی و به آرامی تمیز کنید. چون وجود گرد و خاک در این قسمت می تواند باعث عدم خروج گرما و آسیب زدن به موتور یخچال شود.

⦁ نوارهای یخچال به صورت دوره ای عوض کنید: نوارهای یخچال یا فریز ابزاری هستند که مانع از ورود و خروج هوا به داخل و خارج یخچال می شوند. با باز و بسته کردن در یخچال این نوارها آسیب می بینند، به همین دلیل توصیه می شود آنها را به صورت دوره ای چک کنید.

www.dustaan.com - نکات طلایی که جهت نگهداری از لوازم خانگی باید بدانیدنکات طلایی در نگهداری از ماشین لباسشویی

هر لباسشویی ظرفیت محدودی دارد: در هنگام استفاده از لباسشویی باید به این نکته توجه داشت که هر ماشین ظرفیت محدودی دارد و نباید بیش از ظرفیت تعریف شده در آن لباس و منسوجات دیگر را ریخت. عدم رعایت این مورد در نگهداری از این لوازم خانگی می تواند در مدت کوتاهی به موتور دستگاه شما آسیب برساند.

لوله و شیلنگ های پشت ماشین را چک کنید: لوله ها و شیلنگ های پلاستیکی پشت ماشین لباسشویی پس از مدتی کار کرد دچار خوردگی می شوند و این مسئله نشت آب را به همراه خواهد داشت. که صدمه زدن به موتور ماشین لباسشویی دور از انتظار نخواهد بود.

ماشین لباسشویی را در جای مناسب قرار دهید: ماشین لباسشویی وسیله ای است که باید آن را در حالت تراز و روی زمین قرار داد. زیرا کار کرد آن همواره با تکان هایی همراه خواهد بود و اگر ماشین لباسشویی در جای مناسب قرار نداشته باشد، به مرور زمان بر اثر لرزش به قسمت های مختلف ماشین لباسشویی صدمه وارد شده و طول عمر آن کاهش می یابد.

 

 

نکات طلایی در نگهداری از تلویزیون

تلویزیون را در جای مناسب نصب کنید: تلویزیون باید در مکانی نصب شود که هوای آزاد در کنار آن جریان داشته باشد. همچنین تلویزیون نباید در کنار آشپزخانه و یا روی دیوار حمام نصب شود ،زیرا در این صورت امکان نفوذ رطوبت به داخل آن وجود دارد.

تلویزیون را با دستمال خشک و نرم پاک کنید: تلویزیون و خصوصا صفحه آن نسبت به رطوبت حساس است به همین دلیل باید برای تمیز کردن آن از دستمال خشک استفاده کرد. همچنین دستمال های زبر و خشن می توانند به پیکسل های رنگی صفحه تلویزیون آسیب برسانند.

www.dustaan.com - نکات طلایی که جهت نگهداری از لوازم خانگی باید بدانید

چگونه تعمیرات لوازم خانگی را یاد بگیریم؟

همانطور که اشاره شد لوازم خانگی از پر کاربردترین لوازم در هر خانه است که پس از مدت زمانی بنا به دلایل گوناگون دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر دارد. بهتر است بدانید تعمیرات لوازم خانگی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد، بنابراین پیش از آنکه اقدام به تعمیر لوازم خانگی کنید می بایست مهارت لازم را از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی به دست آورید.

خوشبختانه امروزه آموزشگاه های بسیاری در سراسر کشور دوره های تعمیرات لوازم خانگی را برگزار می نماید، توصیه ما شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فنی برق است.

زیرا این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و تخصصی، زیر نظر سازمان فنی حرفه ای این دوره را برگزار می کند. باید گفت کارآموزان این دوره تمامی مباحث آموزشی را به صورت عملی تمرین کرده و به همین دلیل در پایان دوره همانند استاد ماهر تعمیرات لوازم خانگی آمادگی تعمیر انواع لوازم خانگی را به دست خواهند آورد.

آموزشگاه فنی برق دوره های آموزشی متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. دوره نصب پکیج دیواری، آموزش برق ساختمان و صنعتی، تعمیرات موبایل، آموزش تعمیر لپ تاپ، آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری و کولر گازی، آموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش نصب دوربین مدار بسته،  برخی از دوره های پرطرفدار این آموزشگاه است که هر ماه کارآموزان بسیاری ثبت نام کرده و وارد بازار کار این مشاغل می شوند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد دوره های این آموزشگاه می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس مراجعه نمایید یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید. در صورت تمایل برای مراجعه حضوری نیز به آدرس : تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهار راه فرصت شیرازی نبش کوچه مستعلی، پلاک ۲، طبقه اول مراجعه نمایید.

راد بازدید : 90 یکشنبه 25 خرداد 1399 نظرات (0)

آموزش لوله کشی برق ساختمان یکی از موضوعات مهم در رابطه با برق کشی ساختمان است که برقکار ساختمان می بایست با آن آشنا بوده و بهترین صورت ممکن انجام دهد. یک ساختمان پس از ساخته شدن و قبل از بهره برداری نیاز به امکاناتی دارد که باید آنها را فراهم نمود. در حال حاضر برق، آب و گاز سه نیاز مهم یک ساختمان به شمار می روند، که عدم وجود آنها تقریبا زندگی در یک ساختمان را ناممکن می کنند. به همین دلیل لازم است در اولین اقدام ممکن این امکانات را برای ساختمان ساخته شده فراهم کرد.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

برق کشی ساختمان فنی است که برای فراگیری اصولی آن باید از تخصص های مختلفی برخوردار شد. برای مثال یک برق کش ساختمان باید علاوه بر برق کشی ساختمان از توانایی نصب انواع آیفون ها، دوربین مدار بسته، نصب دزدگیر، اعلام حریق و غیره برخوردار باشد.

با مواردی که در سرفصل های دوره آموزش برق ساختمان تعریف شده می توان از تخصص لازم برای انجام این امور برخوردار شد. در حالت کلی برق کشی ساختمان فنی است که از زمان احداث سقف و دیوارها باید آن را شروع کرد. یکی از مهمترین مراحل برق کشی ساختمان لوله گذاری یا لوله کشی آن است. در ادامه بهآموزش طریقه لوله کشی برق ساختمان خواهیم پرداخت.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

معرفی انواع لوله های مناسب برای برق کشی ساختمان

لوله گذاری برق ساختمان با روش های مختلف معرفی می شود. لوله های مختلفی برای انجام برق کشی ساختمان وجود دارند که از مهمترین و پرکاربردترین آنها می توان به این محصولات اشاره کرد:

⦁ لوله های خرطومی: این لوله از قدیم در زمینه لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفتند و امروزه نیز در موارد متعدد مثل زیر کاشی ها، اپن و غیره کاربرد دارند.

⦁ لوله های خرطومی پلاستیکی: این لوله ها شبیه لوله های خرطومی سنتی هستند اما دارای جنس فلزی بوده و برای موارد روکار کاربرد دارند.

⦁ لوله های پلاستیکی سخت PVC-PET: این لوله ها در اندازه های طولی و قطری متعددی تولید می شوند. همچنین این لوله ها در برابر مواد و مصالح ساختمانی مقاومت بالایی دارند، و فشارهای حاصل از سیمان کاری، بتون ریزی و غیره نمی تواند به راحتی آنها را خم کند.

⦁ لوله های فولادی: این لوله ها برای موارد روکار و توکار کاربرد دارند. این لوله ها در دو نوع سیاه و گالوانیزه تولید می شوند.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

آموزش لوله کشی برق ساختمان

لوله کشی برق ساختمان قسمتی از عملیات برق کشی ساختمان به شمار می رود که قبل از انجام مراحل نازک کاری ساختمان انجام می گیرد، و پس از انجام این مراحل ادامه عملیات برق کشی انجام می گیرد.

برای انجام این مرحله باید با توجه به قسمت های مختلف ساختمان یک نقشه لوله کشی طراحی شود و براساس این نقشه امور پیش رو انجام گیرد.
برای مثال این لوله ها حداقل باید به میزان سه سانتی متر از رایزر فاضلاب فاصله داشته باشند، و برای هر لوله نیز باید یک رایزر جداگانه در داخل پی، سقف و یا کف ساختمان حفر شود. همچنین این لوله ها باید در بعضی نقاط مثل انتقال از دیوار به سقف با پیچ خوردگی همراه شوند.

برای اینکار باید حتما از زانوی مناسب لوله برق کاری استفاده شود. در هنگام نصب زانوها به لوله، باید از نوار چسب برق استفاده کرد و اتصال آنها را تا حد ممکن محکم کرد، تا در هنگام سیم کشی بر اثر فشار سیم و فنر برق کشی لوله ها از هم جدا نشوند.

یک برق کار حرفه ای باید با کمترین میزان آسیب به دیوارها کار لوله گذاری ساختمان را انجام دهد. این مورد در مورد دیوارهای چیده شده با بلوک سفالی بیشتر اهمیت دارد. همچنین این مورد در هنگام لوله گذاری سقف نیز اهمیت بیشتر پیدا می کند. زیاد سوراخ کردن بیش از اندازه سقف می تواند در آینده باعث نشت آب باران از آن شود.

 

آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی و کاملا عملی

آموزش برق ساختمان دوره ای است که به صورت تخصصی به آموزش طریقه لوله کشی برق ساختمان و دیگر مباحث مربوطه می پردازد. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های آموزش برق ساختمان را برگزار می نمایند، توصیه ما شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان آموزشگاه فنون برق است.

این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و پروژه محور صفر تا صد برق ساختمان را آموزش می دهد. آموزش دوربین مدار بسته، نصب آیفون، سیستم اعلام حریق دزدگیر و دیگر سیستم های امنیتی و رفاهی از جمله مطالب آموزشی در این دوره آموزشی است.

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره برق ساختمان دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. دوره آموزش برق صنعتی،دوره هوشمند سازی ساختمان، آموزش تعمیر ایسیو خودرو از دیگر دوره های آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه است که به صورت تخصصی برگزار شده و صفر تا صد برق صنعتی را آموزش می دهد.

این مجتمع آموزشی هر ساله هزاران نیروی کاری ماهر را وارد بازار کار می کند. در واقع این کارآموزان به وسیله داشتن مدرک آموزشی معتبر و آموزش های کاربردی و عملی این آموزشگاه به راحتی به بازار کار ورود می کنند. افراد علاقه مند از سراسر کشور می توانند در دوره های آموزشی این مرکز ثبت نام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشگاه فنون برق می توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی www.fonoonbargh.com مراجعه نمایید. جهت مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی ۱۰۰ متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک ۲ طبقه اول

راد بازدید : 46 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

افت سرعت گوشی یکی از مشکلات عمده ای است که تعداد زیادی از دارندگان تلفن همراه پس از یک مدت با آن مواجه می شوند. عوامل گوناگونی منجر به پایین آمدن سرعت گوشی و کند شدن آن می شوند برخی از این عوامل مربوط به نرم افزار موبایل و برخی دیگر مربوط به عوامل سخت افزاری است. در ادامه متن به بررسی این عوامل پرداخته و راه حل هایی را برای رفع مشکلات سرعت گوشی موبایل ارائه می دهیم.

دلایل نرم افزاری افت سرعت گوشی و راه حل رفع آن

از مهمترین دلایل کندی سرعت گوشی تلفن همراه و راه های رفع این مشکل می توان به این موارد اشاره کرد:

پر شدن حافظه:  از آنجایی که سرعت انتقال فایل به حافظه nand ارتباط مستقیمی با فضای خالی حافظه دارد در نتیجه پر شدن آن می تواند بر سرعت گوشی تلفن همراه شما تاثیر منفی داشته باشد. خوشبختانه اندروید در نسخه های جدید خود، در این مورد اعلام هشدار کرده و برنامه ای را برای حذف فایل های اضافی در اختیار کاربران قرار داده است.

بنابراین توصیه می کنیم به بخش تنظیمات گوشی رفته و برنامه های اضافی گوشی که از آن استفاده نمی کنید حذف نمایید. همچنین حافظه کش گوشی را پاک کنید و با این کار فضای خالی گوشی را افزایش دهید.

گاهی نیز به دلیل سن بالای حافظه تلفن مقداری از فضا درگیر اپلیکیشن های پاک شده می شود و این مورد نیز با نام گسستگی یا fragmentation شناخته می شود که بر روند سرعت دستگاه تلفن تاثیر دارد.

بروز رسانی سیستم: یکی از موارد مهمی که می تواند علت کندی سرعت گوشی شما شود بروز رسانی های ناهماهنگ با گوشی شماست. این بروز رسانی می تواند در حوزه  اپلیکیشن ها و یا سیستم عامل تلفن همراه شما انجام شود. در هر دو صورت استفاده از این بروزرسانی ها باعث می شود که استفاده بیش از اندازه و فشار کاری بیشتری به قطعات گوشی وارد شود و در نتیجه این اقدام افت سرعت گوشی رخ می دهد.

دلایل سخت افزاری افت سرعت گوشی و راه حل رفع آن

از مهمترین دلایل سخت افزاری کند شدن سرعت گوشی تلفن همراه می توان به این موارد اشاره کرد:

فرسودگی و پیر شدن حافظه: حافظه تلفن همراه نیز همانند سایر قسمت ها یک قطعه است که دارای طول عمر معین و مفیدی می باشد، و پس از آن کم کم از توان این قطعه کاسته شده و همین موضوع بر سرعت گوشی تلفن همراه شما تاثیرگذار است. معمولا عمر مفید حافظه های تلفن همراه بین دو الی سه سال می باشد و کم یا بیشتر شدن این عمر به نحوه استفاده از تلفن و حافظه آن بستگی دارد.

باتری معیوب: باتری تلفن همراه نیز  عمر معینی دارد و پس از یک دوره معین بازدهی آن کمتر می شود و میزان زیادی از شارژ دریافت شده آن به گرما تبدیل می شود. در این حالت گرمای تولید شده بر سرعت پردازنده تلفن همراه تاثیرگذار است و باعث افت سرعت گوشی در آن می شود، و اگر این مسئله در دراز مدت ادامه داشته باشد حتی می تواند به پردازنده مرکزی تلفن نیز آسیب های جدی وارد کند.

تلفن همراه وسیله ای است که از قطعات متعدد تولید شده و عدم کارایی مناسب هر قطعه می تواند بر عملکرد کلی دستگاه و سرعت آن تاثیر منفی داشته باشد. به غیر از تعداد محدودی از مشکلات نرم افزاری تلفن همراه، عمدتا تعمیر کلی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سرعت گوشی تنها از عهده تعمیرکاران زبده و یا کسانی که دوره تعمیر موبایل را سپری کرده اند، برمی آید و در نتیجه برای انجام آنها نمی توان به صورت شخصی اقدام کرد زیرا در این صورت به احتمال زیاد آسیب های جدی به تلفن همراه مورد نظر وارد می شود.

خوشبختانه امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های آموزش تعمیرات موبایل را برگزار کرده و به صورت تخصصی صفر تا صد تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را آموزش می دهند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از اقدام به تعمیرات موبایل در دوره های موبایل آموزشگاهی معتبر ثبت نام نمایید. توصیه ما شرکت در دوره های تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق است. زیرا این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و زیرنظر اساتید مجرب صفر تا صد جدیدترین سرفصل های مربوط به تعمیرات موبایل را آموزش می دهد.

آموزشگاه فنون برق بهترین آموزشگاه برق و الکترونیک در ایران

آموزشگاه فنون برق زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور و به صورت تخصصی با هدف تربیت نیروی متخصص جهت ورود به بازار کار مشاغل فنی  دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید.

آموزش کولر گازی، آموزش تعمیرات برد، آموزش پکیج دیواری، آموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش برق ساختمان و صنعتی برخی از مهم ترین دوره های این آموزشگاه است. این آموزشگاه در تلاش است تا کلیه علاقه مندان به مشاغل فنی از سراسر کشور بتوانند در دوره های این آموزشگاه ثبت نام نمایند. لذا خوابگاه هایی را برای کارآموزانی که ساکن شهر تهران نیستند تدارک دیده است همچنین دوره های آموزشی را در ساعات منعطف برگزار می نماید.

آموزش کولر گازی دوره ای با درآمد و بازار کار عالی

اموزش کولر گازی از جمله پرطرفدارترین دوره های آموزشی در آموزشگاه فنون برق است که با توجه به بازار کار و درآمد عالی افراد شاغل در این حوزه هر هفته کارآموزان بسیاری در این دوره ثبت نام کرده و خود را برای ورود به بازار کار کولر گازی آماده می کنند.

این دوره آموزشی شامل دوره آموزش تعمیر کولر گازی و آموزش نصب کولر گازی می باشد. در دوره تعمیرات کولر گازی به صورت کاملا عملی کلیه مشکلات کولر گازی بررسی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. در دوره آموزش نصب کولر گازی نیست به صورت مرحله به مرحله و کاملا عملی طریقه نصب کولر گازی و نکات مهم نصب آموزش داده می شود.

کارآموزان در پایان دوره کولر گازی به متخصص حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و می توانند انواع برندهای کولر گازی را نصب و عیب یابی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی این آموزشگاه، ثبت نام و بهره مندی از تخفیف های ویژه به آدرس فنون برق به نشانی https://fonoonbargh.com/ مراجعه کرده یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه فنون برق: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک 2 طبقه اول

راد بازدید : 42 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

بردهای الکترونیکی انواع گوناگونی داشته و هر یک از آنها مزیت و کاربردهای متفاوتی دارد. آشنایی با انواع بردهای الکترونیکی جهت استفاده صحیح از آنها بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین برای تعمیر بردهای الکترونیکی باید با انواع مختلف بردهای الکترونیکی آشنایی داشته باشیم، با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه متن به معرفی انواع برد الکترونیکی می پردازیم.

انواع بردهای الکترونیکی کدام است؟| آموزش برد الکترونیک

انواع بردهای الکترونیکی متفاوت می باشد، بردهای الکترونیکی بر اساس لایه و جنس فیبر به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. برد الکترونیکی ساده و برد الکترونیکی چند لایه از انواع بردها می باشند که در لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در درون تمامی دستگاه های الکترونیکی پیرامون ما یک قطعه مهم وجود دارد که به آن برد الکترونیکی می گویند.

هر برد الکترونیکی در ابتدا یک فیبر خام است که پس از آن بسته به نوع وسیله و قابلیت های آن قطعات مورد نظر بر روی آن مونتاژ می شوند. در حالت کلی می توان انواع بردهای الکترونیکی را بر مبنای تعداد لایه و بر مبنای جنس فیبر به دسته بندی های مختلفی تقسیم نمود که ما در ادامه این متن به بررسی آنها می پردازیم.

آشنایی با انواع برد الکترونیک

انواع بردهای الکترونیکی بر اساس لایه

برد الکترونیکی PCB تک لایه: در این نوع از برد الکترونیکی فیبر تنها از یک لایه مسی ساخته شده است. این نوع فیبر قیمت ارزانی داشته و از جنس های مختلفی مثل آلومینیوم، CEM، فایبرگلاس و غیره تولید شده و در ساخت وسایل الکترونیکی ساده مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع بردها قطعات در یک طرف برد مونتاژ می شوند.
برد الکترونیکی Pcb دو لایه: این نوع از برد از انواع مختلف بردهای الکترونیکی لایه مسی در دو طرف برد قرار دارد و در نتیجه می توان قطعات مورد نظر را در دو طرف برد مونتاژ کرد. این بردها در وسایل پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند.
برد الکترونیکی Pcb چند لایه: این نوع از برد دارای چند لایه رسانا است که آنها به وسیله سوراخ هایی که دارند به هم متصل شده اند. این نوع از انواع برد الکترونیکی قیمت بالایی دارد و مهمترین مزیت آنها کوچک کردن برد تا اندازه دلخواه است و به همین دلیل در لوازم پیشرفته تر کاربرد دارند.

انواع برد الکترونیکی بر مبنای جنس فیبر

برد الکترونیکی Pcb سخت: در محصولات با ارتعاش بالا نیاز به فیبرهایی است که از استحکام بالایی در برابر شرایط مختلف برخوردار باشند. در این حالت از بردهای الکترونیکی Pcb سخت استفاده می شود. این فیبر با مواد مختلفی تولید می شود که از جنس های آن می توان به فایبرگلاس، نیم فایبر، استخوانی و آلومینیومی اشاره کرد.
برد الکترونیکی Pcb فلکسیبل: Flexible نوعی برد است که انعطاف پذیری بالا و وزن کمی دارد. این برد از یک لایه پلیمر ساخته شده که می توان روی آن قطعات smd مورد نظر را نصب کرد. این بردها دارای قیمت بالایی هستند.
برد الکترونیکی Pcb سخت فلکسیبل: این برد در دو نوع سخت و انعطاف پذیر تولید می شود. این نوع از برد فضای کمی را اشغال می کند و به همین دلیل در صنایع نظامی و غیره کاربرد دارد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

همانطور که اشاره شد امروزه تمامی لوازم الکترونیکی و الکتریکی مورد استفاده دارای بردهای الکترونیکی هستند و خرابی در این قطعه می تواند عملکرد کلی دستگاه و یا بخشی از آن را با اختلالات گسترده همراه کند. به همین دلیل می توان حرفه تعمیرات بردهای الکترونیکی را یک شغل مهم و درآمدزا دانست.

با توجه به تنوع بردهای الکترونیکی و پیچیدگی آنها تعمیرات بردهای الکترونیکی امری تخصصی بوده و تعمیرکار برد می بایست از مهارت و دانش کافی برای عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی برخوردار باشد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیک یکی از دوره هایی است که امروزه به صورت گسترده توسط آموزشگاه های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شوند و افراد می توانند با گذراندن این دوره آموزشی ضمن آشنایی با انواع بردهای الکترونیک مهارت لازم برای تعمیرات و عیب یابی انواع بردهای الکترونیکی را به دست آورند.

برای گذراندن دوره های تعمیرات برد ما آموزشگاه فنی برق را به شما پیشنهاد می کنیم. این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و تخصصی زیر نظر اساتید با تجربه و متخصص صفر تا صد تعمیرات انواع بردهای الکترونیک را آموزش می دهد.

مجتمع فنی برق بهترین مرکز آموزش تعمیرات برد و دیگر دوره های برق و الکترونیک

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین و معتبرترین مراکز آموزشی برای گذراندن دوره های برق و الکترونیک است که زیر نظر بهترین اساتید علمی و تجربی ایران و در کارگاه های مجهز دوره های آموزشی برق را برگزار می نماید. سطوح علمی دوره های آموزشی این مرکز در بالاترین سطح باشد، و مدرک اعطایی آن که در پایان دوره اعطا می شود، که ابزاری مناسب برای ورود راحت تر به بازار کار به شمار می رود.

این آموزشگاه دوره های آموزشی متعددی را برگزار می نماید، برخی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی فنی برق که همه ساله کارآموزان بسیاری در آن ثبت نام می نمایند عبارتند از:

آموزش پکیج دیواری
آموزش کولر گازی
آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ
آموزش plc
آموزش ایسیو خودرو
آموزش هوشمند سازی ساختمان
آموزش دوربین مدار بسته و غیره

آموزش پکیج دیواری دوره ای با بازار کار و درآمد عالی

آموزش پکیج دیواری دوره ای کاربردی و تخصصی می باشد که امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای نصب پکیج دیواری و جایگزینی پکیج دیواری به جای دیگر سیستم های گرمایشی از بازار کار عالی برخوردار می باشد. این دوره آموزشی شامل آموزش نصب پکیج و آموزش تعمیرات پکیج می باشد.

در دوره نصب پکیج دیواری به صورت کاملا عملی کلیه مراحل و نکات مربوط به نصب صحیح پکیج دیواری آموزش داده می شود. در دوره آموزش تعمیرات پکیج نیز به صورت کاملا تخصصی کلیه مشکلات پکیج دیواری و طریقه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. کارآموزان در پایان دوره پکیج دیواری به متخصص حرفه ای پکیج دیواری تبدیل شده و می توانند انواع برندهای پکیج دیواری را نصب و تعمیر نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی این آموزشگاه، همچنین اطلاع از تعرفه و نحوه ثبت نام در آنها می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان نیز با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهار راه فرصت شیرازی نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول

راد بازدید : 50 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

در حال حاضر مقوله فراگیری تخصص و مهارت در نقاط بسیار دنیا مورد توجه و اهمیت واقع می‌شود. چون این تخصص‌ها می‌توانند افراد مختلف را از بیکاری نجات دهند. آموزش نصب کولر گازی، آموزش تعمیرات کولر گازی، آموزش نصب پکیج دیواری و ... از مهارت‌های فنی پردرآمد در این حوزه هستند.

آموزش نصب کولر گازی چگونه درآمدزا خواهد بود؟
آموزش کولر گازی یکی از علوم و فنونی است که با یادگیری آن می‌توان درآمد بسیاری به دست آورد. زیرا  همان طور که می‌دانید با توجه به افزایش ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری همچنین استفاده از کولر گازی و جایگزین شدن آن به جای دیگر لوازم سرمایشی نصب کولر گازی به عنوان یکی از شغل‌های عالی و پردرآمد تلقی می‌گردد که از آینده خوبی برخوردار است.
برای آن که به یک نصاب حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و از درآمد بالای این شغل بهره مند شوید می‌بایست توانایی و مهارت لازم در نصب انواع کولر گازی را داشته باشید. امروزه آموزشگاه‌های متفاوتی دوره آموزش نصب کولر گازی را برگزار می‌کنند، آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین مراکز آموزش کولر گازی است که به صورت کاربردی و کاملا عملی دوره نصب کولر گازی برگزار می‌کند.

در این آموزش‌ها آموزشگاه فنون برق کلیه مباحث مربوط به نصب کولر گازی توضیح داده می‌شود. ضمن اینکه کارآموزان به صورت عملی و در  کارگاه‌های مجهز  مباحث را دنبال می‌نماید. به طور کلی در این دوره آموزش نصب یونیت داخلی و خارجی انواع کولر گازی، نحوه لوله کشی کولر گازی، آموزش شارژ گازی کولر با انواع گاز‌های قدیمی و جدید  و.....  از جمله مباحثی است که در دوره آموزش کولر گازی آموزش داده می‌شود.

آموزش تعمیرات کولر گازی و کسب درآمد از آن
برای موفقیت هر چه بیشتر در بازار کولر گازی و کسب درآمد از آن می‌بایست علاوه بر توانایی و مهارت لازم در نصب کولر گازی دانش و مهارت خود را در زمینه تعمیرات کولر گازی نیز افزایش دهید. لازمه رسیدن به این مهارت شرکت در دوره‌های آموزش تعمیر کولر گازی است. خوشبختانه در حال حاضر آموزشگاه‌های بسیاری دوره‌های تعمیرات کولر گازی را برگزار می‌نمایند، در این دوره‌ها علاوه بر یادگیری تئوریک مطالب به صورت عملی با روش‌های عیب یابی کولر گازی و برطرف کردن آن آشنا شده و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به یک تعمیرکار حرفه ای کولر گازی تبدیل شوید. یکی از بهترین دوره‌های آموزشی در این زمینه دوره تعمیرات کولر گازی آموزشگاه فنون برق است.

آموزش نصب پکیج دیواری چگونه سودمند خواهد بود؟
از دیگر دوره‌های فنی پردرآمد در دنیای امروز دوره آموزش نصب پکیج دیواری است. زیرا امروزه پکیج دیواری جایگاه ویژه ای در میان سیستم‌های گرمایشی داشته و بسیاری از افراد برای منازل، شرکت‌ها و دیگر  محیط‌ها از آن استفاده می‌کنند.

در دوره نصب پکیج دیواری، کلیه اقدامات مربوط به سرویس پکیج دیواری و مراحل نصب آن آموزش داده می‌شود. ضمن اینکه کلیه این روش‌ها عملی بوده و آموزش‌های لازم نیز در اختیار دانش آموختگان قرار می‌گیرد. در این آموزش‌ها با کلیه قطعات مربوط به پکیج و کارکرد هر یک از آن‌ها  همچنین طریقه لوله کشی پکیج آشنا خواهید شد.

بنابراین با شرکت در دوره نصب پکیج دیواری آموزشگاه فنون برق که می توان گفت بهترین آموزشگاه نصب پکیج دیواری در ایران است در مدت کوتاهی و با هزینه اندک می‌توانید به نصاب حرفه ای پکیج تبدیل شده و انواع برندهای پکیج دیواری مانند بوتان، ایران رادیاتور  و  . . . را نصب نموده و درآمدزایی کنید.

آموزش تعمیرات پکیج دیواری چه مزیتی به همراه دارد؟
قطعا بهترین و پردرآمدترین سرویس دهندگان پکیج دیواری آنهایی هستند از دانش و مهارت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر مهارت در نصب انواع پکیج توانایی بالایی در تعمیر، عیب یابی و رفع مشکلات پکیج دیواری نیز دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم علاوه بر یادگیری نصب پکیج دیواری مهارت‌های خود را در زمینه تعمیرات پکیج نیز بالا ببرید.
برای بالا بردن مهارت تعمیر پکیج دیواری توصیه می‌کنیم کلاس تعمیرات پکیج دیواری را در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کرده و یاد بگیرید. زیرا این دوره‌ها فرصتی برای تجربه و آزمایش را در اختیار شما قرار خواهند داد و به شکل کاملا عملی و کاربردی به توضیح تعمیرات پکیج دیواری مانند عیب یابی افت فشار پکیج، تعمیر پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور و دیگر برندها و بسیاری از مطالب دیگر می‌پردازند.   
بنابراین می‌توان گفت آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری مکمل یکدیگر بوده و برای آن که متخصصی حرفه در این زمینه شوید می‌بایست علاوه بر نصب یک تعمیرکار حرفه ای پکیج نیز باشید.

درآمد نصب و تعمیرات پکیج دیواری به چه صورت است؟
با توجه به جایگزینی پیکج دیواری به جای سایر وسایل گرمایشی همچنین پایین بودن هزینه تعمیر این وسیله نسبت به تعویض آن نصب و تعمیرات پکیج دیواری از بازار خوبی برخوردار است. البته باید گفت میزان درآمد شما در این بازار ارتباط مستقیمی با سطح دانش و مهارت شما، میزان ایمنی هنگام انجام کار و میزان ارتباطات و حسن انجام کار شما دارد.
در صورتی که بدون دانش و مهارت دست به تعمیر یا نصب پکیج دیواری بزنید در مدت کوتاهی اعتبار خود را از دست داده و در این بازار جایگاهی نخواهید داشت. بنابراین داشتن مهارت و تخصص شرط لازم موفقیت در بازار کار پکیج است که با شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانید به شرط لازم دست یافته و با انجام صحیح کار در مدت کوتاهی به اعتبار رسیده و از بازار پردرآمد آن استفاده کنید.

راد بازدید : 54 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

Ecu خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو می‌باشد که از آن به‌عنوان مغز خودرو یاد می‌شود.

 Ecu خودرو وظیفه کنترل بخش‌های مختلف خودرو را بر عهده داشته و خراب شدن آن باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای خودرو می‌شود. با توجه به افزایش تعداد خودرو در کشور و حساس، پیچیده و تخصصی بودن تعمیرات ایسیو خودرو تعمیر این قطعه از بازار کار خوب و پردرآمدی در سال ۹۹ برخوردار است.

خوشبختانه در حال حاضر آموزشگاه‌های متعددی دوره تعمیرات ecu را برگزار می‌کنند. آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه‌ تعمیرات ایسیو خودرو است که دوره تعمیرات ecu را به صورت کاملاً تخصصی و زیر نظر اساتید با تجربه و حرفه‌ای برگزار می‌کند. آموزشگاه فنی برق هدف خود را از برگزاری دوره تعمیرات ایسیو و دیگر دوره‌های آموزشی تربیت کارآموزانی حرفه‌ای برای ورود به بازار کار فنی است. در ادامه به معرفی دوره تعمیرات ایسیو و دیگر رشته‌های پردرآمد فنی می‌پردازیم.

آموزش تعمیرات ecu خودرو شامل چه مباحثی می‌باشد؟

دوره آموزشی تعمیرات ecu خودرو یکی از دوره‌های پرطرفدار و کارآمد آموزشگاه فنی برق می‌باشد؛ زیرا همان‌طور که اشاره شد ایسیو یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو بوده و بازار کار تعمیر ecu خودرو با توجه به تخصصی بودن آن خوب می‌باشد. در این دوره آموزشی کارآموزان ابتدا به صورت تخصصی با ایسیو خودرو، قطعات آن و مدارات ایسیوها آشنا شده سپس عیب‌یابی و تعمیر ایسیو انواع خودروها سایپا، پارس‌خودرو، پراید، ریو، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پرشیا، سمند، سریر، سورن، ۲۰۶SD، رانا و L۹۰ و غیره به صورت کاملاً تخصصی آموزش داده می‌شود.

درآمد تعمیر ecu چگونه است؟

همان‌طور که اشاره شد تعمیر ایسیو خودرو امری تخصصی و پیچیده می‌باشد که با توجه به افزایش روزشمار تعداد خودرو می‌توان گفت درآمد تعمیرکار ایسیو خودرو خوب می‌باشد؛ اما باید گفت میزان درآمد تعمیر ایسیو رابطه مستقیمی با میزان مهارت و تخصص تعمیرکار ایسیو دارد. هر چه میزان مهارت فرد بیشتر باشد بدون شک میزان درآمد او نیز بیشتر خواهد بود. شرکت در دوره‌های آموزش تعمیر ecu به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی تخصص و مهارت لازم برای تعمیر ایسیو انواع خودروها را به دست آورده و از درآمد خوب بازار کار تعمیرات ای سی یو استفاده کنید.

آموزش نصب کولرگازی و بازار کار عالی آن

آموزش کولر گازی از دیگر دوره‌های آموزشی پرطرفداری است که با گذراندن آن و کسب تخصص می‌توان به درآمد خوبی دست‌  یافت؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید امروزه استفاده از کولرهای گازی رشد بسیاری داشته و می‌توان گفت جایگزین سایر وسایل سرمایشی شده‌اند، این امر نشان از افزایش تقاضا برای نصب کولرگازی می‌دهد، در نتیجه می‌توان گفت شغل نصب کولرگازی از درآمد و بازار کار خوبی برخوردار است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که میزان درآمد در این شغل رابطه مستقیمی با میزان مهارت و تخصص در نصب کولرگازی دارد؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید وارد بازار کار نصب کولرگازی شوید توصیه می‌کنیم پیش از ورود دوره آموزش نصب کولر گازی را در آموزشگاه فنی برق که یکی از بهترین مراکز آموزش کولرگازی در تهران می‌باشد سپری کنید. این دوره آموزشی در مدت کوتاهی و با پرداخت هزینه اندک شما را به متخصص حرفه‌ای کولرگازی تبدیل کرده و به شما کمک می‌کند در بازار کار موفق باشید.

آموزش نصب پکیج دیواری و کسب درآمد از آن

آموزش نصب پکیج دیواری نیز از دوره‌هایی است که امروزه درآمد خوبی برای شما عزیزان به همراه خواهد آورد. با توجه به رشد ساختمان‌ها و روی آوردن افراد برای نصب پکیج دیواری به جای آبگرمکن و دیگر وسایل گرمایشی امروزه شغل نصب پکیج دیواری یکی از مشاغل فنی درآمدزا می‌باشد. برای آن که در این شغل موفق شوید می‌بایست با انواع پکیج‌های دیواری، نصب آن‌ها، لوله‌کشی پکیج، اصول ایمنی نصب پکیج و غیره آشنا باشید زیرا در صورتی که پکیج به‌درستی نصب نشود مشکلات بسیاری را به همراه خواهد آورد. برای کسب تخصص در این زمینه بهترین راه شرکت در دوره‌های آموزش نصب پکیج دیواری در آموزشگاهی معتبر است. در این آموزشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای و تخصصی طریقه نصب پکیج دیواری از صفر تا صد آموزش داده می‌شود.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در این زمینه است که دوره نصب پکیج دیواری را به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای برگزار می‌کند. با گذراندن دوره فوق در این آموزشگاه می‌توانید انواع برندهای پکیج مانند بوتان، ایران رادیاتور و غیره را به‌ آسانی نصب کنید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های فوق دوره های متعدد دیگری را نیز برگزار می نماید. برخی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی این آموزشگاه عبارتند از:

آموزش سیم پیچی موتور

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات برد

آموزش پی ال سی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی 

و غیره

بنابراین در صورتی که قصد دارید در این دوره آموزشی یا دیگر دوره‌های فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کنید توصیه می‌کنیم حتماً به وب‌سایت این آموزشگاه به آدرس www.fannibargh.com مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس بگیرید و از تخفیف‌های این آموزشگاه بهره‌مند شوید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 125
  • بازدید سال : 926
  • بازدید کلی : 4,963